Bezig met laden
Taalmeisje
  • Home
  • About
  • Blog
  • Contact
  • Zoek
  • Menu
U bevindt zich hier: Home / Community Management / Content Strategie / Copywriting / Web Design & Development / Essence trainingen

Essence trainingen

Done in: 2019-2020 / Customer: Essence Trainingen, Exciting Life, ExtraMile Academy / Task: Web Design & Development, Community Management, Social Media Strategy, Content Creation, Copywriting [ENG/NL], Marketing Communicatie on- & offline, Logo / For: Facebook, Instagram, Websites / Using: WordPress, Canva, Later

De vraag

Een community van ruim 7.000 volgers klinkt veelbelovend, het ging ook nog best goed zonder strategisch plan! Zet je dit echter af tegen het aantal mensen dat trainingen heeft gedaan (35.000 in de afgelopen 20 jaar), dan moest er toch wat gaan gebeuren. Dat kún je niet meer aan het toeval overlaten.

Community vraagt management

Daar komt bij dat de doelgroep erg versnipperd was – en dan hebben we de besloten Facebook-groepen nog niet meegerekend;

Essence trainingen

// FACEBOOK, INSTAGRAM, WEBSITE

Exciting Life & Exciting Business

// FACEBOOK, INSTAGRAM, EXCITINGLIFE, EXCITINGBUSINESS

Extramile Academy

// FACEBOOK, WEBSITE

Met elkaar kwamen we tot de conclusie dat er veel moest gebeuren. Daarom hebben we een duidelijke route uitgestippeld.

De oplossing

Essence als salesorganisatie zal pro-actief het gesprek moeten aangaan om leads te converteren. Dit kan effectief door het afstemmen van alle on- en offline marketing activiteiten, en het uitwerken van de Customer Journey.

Integrated Marketing Efforts

Dit afstemmen heet het Integreren van Marketing Efforts [IME]. Een proces van weken, waarin ik aan de slag ging met:

  • Customer Insight – persona’s identificeren om gedrag/voorkeuren te leren begrijpen
  • Customer Interaction – consistent community management door conversatie
  • Improvement – door continue meting marketinginspanningen versus engagement

Persoonlijk had ik twee doelen: een strategisch langetermijnplan ontwikkelen met focus op (organische) groei. Maar allereerst wilde ik de (online) “etalage” optimaliseren, met goede content en focus op engagement. Hetgeen door Oxford Dictionary wordt gedefinieerd als:

‘Het aangaan van een betekenisvolle verbintenis met iemand.’

[BRON: BLOG]

376

Posts created

Conclusies & zo

Het moge duidelijk zijn dat het in medialand allang niet meer alleen gaat over ‘bereik’, maar in toenemende mate over de connectie die je aan gaat met je vermoedelijke klanten.

Organische groei

Als je organisch bereik wilt stimuleren, b.v. door hashtags, following, captions, is het zaak dat je weet wat er in de ‘basis’ gebeurt. Hiervoor moest ik allereerst de paid media spent, die naar verhouding erg hoog lag, omlaag brengen. Met als uiteindelijk resultaat: een organisch groeiend aantal volgers. Bovendien gaven de originele betaalde promoties betere resultaten te zien.

Relevance over reach

Naast praktische aanpassingen die ik gedaan heb voor posts en events (zoals herkenbare huisstijl, duidelijke tone-of-voice, call-to-action per post, etc.) heb ik blogs geschreven en nieuwsbrieven geredigeerd vanuit een duidelijke visie: liever weinig doen met hoge impact, dan veel met weinig. Met als resultaat: een hoger engagement gemeten in de laatste weken van de reporting.

Consistent community management

Dit alles heeft geleid tot een heldere guideline voor consistent community management. Praktisch opgezet in gemakkelijk over te dragen systemen. Te weten: Content Calendar en Reporting tools op de Google Drive, ingeplande content in Later.com en het merkmateriaal in Canva Pro. Kortom, een goede basis om je “online etalage” in te richten.

Meer informatie
31

Blogs

34

Flyers

Offline

Tot slot heb ik als één van de laatste onderdelen van de algehele marketingstrategie, flyers, folders en andere offline communicatie uitingen onder handen genomen. Deze werden binnen teams, via e-mail of WhatsApp verspreid, maar ook op scholen uitgedeeld en in het gebouw zelf opgehangen.

– – –

Begin maart heeft Essence Trainingen mij helaas moeten laten gaan in verband met Corona. Voor niemand de gewenste situatie, en zeer ongunstig voor hetgeen we met elkaar aan het neerzetten waren. We waren zó dichtbij!

Later, zou ik wel weer losse aanvragen krijgen, zoals het afmaken van het Ebook en de nieuwe website. So, TBC on that one…

Meer informatie
76

Events promoted

Subscribe

For possible future purposes

Home | About | Blog | Contact

Taalmeisje - powered by Enfold WordPress Theme
  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • Mail
Peper & Goud HaloTop NL
Scroll naar bovenzijde

Deze website gebruikt (functionele) cookies.

OKLees meer + instellingen

Cookie en Privacy instellingen

Hoe wij cookies gebruiken

Cookies ondersteunen de opbouw van deze site. Het is niet onze intentie om cookies te plaatsen en jouw surfgedrag te volgen.

Google Analytics Cookies

Deze cookies verzamelen informatie dat ons inzicht geeft of we effectief zijn in wat we aanbieden zodat we onze pagina's kunnen aanpassen waar dit nodig is.

Als je liever niet hebt dat we ook jouw surfgedrag inzien, kun je dat hier uitschakelen:

Uitschakelen Google Fonts, Maps en video's

We maken gebruik van onderstaande functionaliteit. Deze diensten kunnen persoonlijke gegevens verzamelen zoals jouw IP adres. Dit kun je hier uitschakelen. De wijzigingen zijn van toepassing na het herladen van deze pagina.

Gebruik van Google Webfonts:



Gebruik van Google Maps:


Gebruik van ingesloten Vimeo en Youtube video's:


Het kan zijn dat het blokkeren van deze cookies van invloed is op de gebruikerservaring van onze pagina's.