De Pindakaaswinkel
Done in: 2018 / Customer: De Pindakaaswinkel / Task: Storytelling, Copywriting [NL]
De “vraag”
Ik had Michiel ontmoet op een netwerkbijeenkomst slash persoonlijke ontwikkelingstraining, ergens begin 2017. Allebei nog niet lang werkzaam als ondernemer, en ik was direct onder de indruk van zijn enthousiasme en zijn succes!
Binnen 2 jaar was hij trotse eigenaar van een miljoenenbedrijf en was hij bezig de distributie naar Zweden op te zetten. Ze wilden daar óók graag pindakaas op hun brood smeren.
Ik had wel eens van De Pindakaaswinkel gehoord en dat had me nieuwsgierig gemaakt. Maar: geen website te bekennen! Dus trok ik de stoute schoenen aan en ik heb een afspraak met hem gemaakt om mijn diensten aan te bieden.
“De oplossing”
Toevallig (of niet) was de website in ontwikkeling en ik mocht mijn deskundig oog er overheen laten gaan! Eerlijk gezegd werd ik al zeer gelukkig van wat er stond. Wat een heerlijke Hollandse sfeer en toonzetting!
Maar, ik zag natuurlijk ook wel e.e.a. wat voor verbetering vatbaar was. Dus ik stuurde Michiel mijn aantekeningen en kreeg ik de opdracht om zijn ‘story’ te herschrijven en zijn website te redigeren.
Een paar honderd correcties later stonden zijn verhaal én website als een huis en waren we allemaal blij! Inmiddels zijn er al 16.000 potjes over de Nederlandse én buitenlandse toonbanken gegaan! Tof he!?